Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWalford, Geoffrey
TitelThe Northbourne Amendments: is the House of Lords a garbage can?
QuelleIn: Journal of education policy, 10 (1995) 4, S. 413-425Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 29
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0268-0939
SchlagwörterSchulpolitik; Schule; Schulgesetz; Privatschule; Konfessionsschule; Finanzierung; Verband (Vereinigung); Großbritannien
AbstractThis article considers the processes by which a small pressure group (the Christian Schools Campaign) successfully introduced changes into the 1992 Education (Schools) Act for England and Wales. The main aim of the Campaign was to press Government to change the law so that existing private faith-based schools could obtain funding from the state either through voluntary aided status or by becoming grant-maintained schools...These changes had a substantial effect on the Office for Standards in Education (OFSTED) inspection criteria, and on the information that all schools now publish. It gives a descriptive account of the main elements of the pressure group's campaign and argues that a postmodern approach to theory provides the greates insights into the activities of this pressure group. In particular, micropolitical and "garbage can" theories of decision- making are examined and applied. (DIPF/Abstract übernommen)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1997_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of education policy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: