Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchneider, Wolfgang; Roth, Ellen; Ennemoser, Marco
TitelTraining phonological skills and letter knowledge in children at risk for dyslexia: A comparison of three kindergarten intervention programs.
QuelleIn: Journal of educational psychology, 92 (2000) 2, S. 284-295Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0663
SchlagwörterErziehung; Kindergarten; Frühförderung; Fonologie; Buchstabieren; Leseleistung; Leseunterricht; Risikogruppe
AbstractCompared the effects of 3 preschool intervention programs on at-risk children's subsequent reading and spelling skills. From a sample of 726 screened preschool children, 138 were selected as children potentially at risk for dyslexia and randomly assigned to 1 of 3 training conditions: (1) letter-sound training, (2) phonological awareness training, and (3) combined training in phonological awareness and letter knowledge. A control group of 115 unselected preschool children was recruited to evaluate the training effects. Results indicated that the combined training yielded the strongest effects on reading and spelling in grades 1 and 2. The findings confirm the phonological linkage hypothesis in that combining phonological awareness training with instruction in letter-sound knowledge has more powerful effects on subsequent literacy achievement than phonological awareness training alone. (ZPID).
Erfasst vonLeibniz-Institut für Psychologie, Trier
Update2005_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of educational psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: