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Autor/inn/enFisher, James C.; Martin, Larry G.
TitelThe welfare-to-work transition in the United States.
Implications for work-related learning.
QuelleIn: International review of education, 46 (2000) 6, S. 529-544Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 18
Spracheenglisch; deutsche Zusammenfassung; englische Zusammenfassung; französische Zusammenfassung; russische Zusammenfassung; spanische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0020-8566
SchlagwörterSozialhilferecht; Familienhilfe; Übergang; Arbeitsförderungsgesetz; Rechtsgrundlage; Arbeitsvermittlung; Berufstätigkeit; Beschäftigungspolitik; Ausbildungsprogramm; USA
AbstractThis paper summarizes the legislation upon which the current welfare- to-work transition in the United States is based and describes characteristics of the former welfare population from which various tiers of employment options have emerged: unsubsidized-unemployed workers, subsidized-employed workers, subsidized-unemployed recipients, and unsubsidized-unemployed individuals. lt also discusses current program emphases, and presents a format for directions for future program development which includes academic programs, situated cognition programs, integrated literacy / occupational skills programs, and integrated literacy / soft skills training. (DIPF/orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2002_(CD)
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