Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Fisher, James C.; Martin, Larry G. |
---|---|
Titel | The welfare-to-work transition in the United States. Implications for work-related learning. |
Quelle | In: International review of education, 46 (2000) 6, S. 529-544Infoseite zur Zeitschrift |
Beigaben | Literaturangaben 18 |
Sprache | englisch; deutsche Zusammenfassung; englische Zusammenfassung; französische Zusammenfassung; russische Zusammenfassung; spanische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0020-8566 |
Schlagwörter | Sozialhilferecht; Familienhilfe; Übergang; Arbeitsförderungsgesetz; Rechtsgrundlage; Arbeitsvermittlung; Berufstätigkeit; Beschäftigungspolitik; Ausbildungsprogramm; USA |
Abstract | This paper summarizes the legislation upon which the current welfare- to-work transition in the United States is based and describes characteristics of the former welfare population from which various tiers of employment options have emerged: unsubsidized-unemployed workers, subsidized-employed workers, subsidized-unemployed recipients, and unsubsidized-unemployed individuals. lt also discusses current program emphases, and presents a format for directions for future program development which includes academic programs, situated cognition programs, integrated literacy / occupational skills programs, and integrated literacy / soft skills training. (DIPF/orig.) |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2002_(CD) |