Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBernardo, Allan B. I.
TitelOn defining and developing literacy across communities.
QuelleIn: International review of education, 46 (2000) 5, S. 455-465Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 12
Spracheenglisch; deutsche Zusammenfassung; englische Zusammenfassung; französische Zusammenfassung; russische Zusammenfassung; spanische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0020-8566
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Forschung; Methode; Kulturdifferenz; Kultureinfluss; Analphabetismus; Erwachsener; Forschung; Kritik; Messung; Methode; Alphabetisierung; Schreiben; Internationaler Vergleich; Lesekompetenz; Lesekompetenz; Schreiben; Messung; Alphabetisierung; Analphabetismus; Internationaler Vergleich; Kritik; Erwachsener; OECD-Staaten
AbstractThe paper attempts to raise a few issues relating to the task of defining and operationalizing literacy and literacy development across communities with diverse socio-economic profiles. In particular, the following concerns are raised: (1) Can literacy development be assessed using one set of domains, given that the domains of literacy practices vary across cultures? ( 2) Does the acquisition of literacy skills mean the same thing to people across different communities? (3) Does illiteracy have the same consequences for people in different communities? (4) Is the process of literacy acquisition and development the same across diverse communities? The paper under- scores the importance of considering the diverse socio-economic patterns in different communities in trying to determine present levels of literacy development and in proposing programs to increase levels of literacy skill. lt also proposes using the level of community (in addition to the macro-level of nation-state and the micro-level of individual) in analyzing matters relating to literacy development. (DIPF/ orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2002_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International review of education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: