Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBain, Olga; Cummings, William
TitelAcademe's glass ceiling.
Societal, professional-organizational, and institutional barriers to the career advancement of academic women.
QuelleIn: Comparative education review, 44 (2000) 4, S. 493-514Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenTabellen 4
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0010-4086
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Frau; Akademikerin; Arbeitsmarkt; Australien; Berufslaufbahn; Brasilien; Chile; Deutschland; Frau; Großbritannien; Israel; Japan; Mexiko; Führungskraft; Hochschule; USA; Internationaler Vergleich; Hochschullehrerin; Arbeitsmarkt; Beruflicher Aufstieg; Berufschance; Berufslaufbahn; Hochschullehrerin; Akademikerin; Hochschule; Internationaler Vergleich; Führungskraft; Australien; Brasilien; Chile; Deutschland; Großbritannien; Israel; Japan; Korea, Republik; Mexiko; USA
AbstractIn this study, the authors aks: "Why are there so few women in the senior levels of academia?" Research on this issue is done with two approaches: "barriers that differ among societies and barriers that are intrinsic to particular organizational settings of professional communities, and hence, that are prevalent in most societies. In this study, we highlight a third approach, the role of distinctive institutional traditions; we propose that specific groups of academic systems share (by virtue of intentional borrowing, colonial influences, or other processes) certain institutional patterns that, among other consequences, influence the opportunities of women for advancement. Finally, ... there lingers a fourth approach, one that argues that women do not fare so well in the academic simply because they are the fairer sex. This study seeks to bring these research traditions together by contrasting and combining results from cross- national macrostatistics with those from a recent international survey of the academic profession conducted in 15 societies." This survey is known as the Carnegie International Survey of the Academic Profession. ( DIPF/Bi.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2002_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Comparative education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: