Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Simsek, Hasan; Yildirim, Ali |
---|---|
Titel | Vocational schools in Turkey: An administrative and organizational analysis. |
Quelle | In: International review of education, 46 (2000) 3-4, S. 327-342Infoseite zur Zeitschrift |
Beigaben | Literaturangaben 16 |
Sprache | englisch; deutsche Zusammenfassung; englische Zusammenfassung; französische Zusammenfassung; russische Zusammenfassung; spanische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0020-8566 |
Schlagwörter | Interview; Arbeitswelt; Berufsausbildung; Bildungspolitik; Interview; Schulverwaltung; Türkei; Verwaltung; Berufsbildung; Bildungspolitik; Schulleiter; Bildungsverwaltung; Bildungsverwaltung; Schulleiter; Schulverwaltung; Berufsbildende Höhere Schule; Arbeitswelt; Berufsausbildung; Berufsbildung; Berufsbildendes Schulwesen; Zentralisierung; Verwaltung; Türkei |
Abstract | The data used in this paper were derived from a larger project which had the aim of critically evaluating the Turkish vocational education system on a number of different levels. This article examines the administrative and organisational practices in a selected group of secondary vocational schools in Turkey from the point of view of school administrators, teachers and industrial managers. The results indicate that the Turkish vocational education system is characterised by a centralised, top-down bureaucracy, which inhibits innovative capacity. The authors argue that a degree of decentralisation is necessary at various levels of the system. (DIPF/orig.) |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2001_(CD) |