Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFerrer, Ferran
TitelLanguages, minorities and education in Spain.
The case of Catalonia.
QuelleIn: Comparative education, 36 (2000) 2, S. 187-197Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 12; Tabellen 3
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-0068
SchlagwörterBildungsgeschichte; Unterricht; Soziolinguistik; Sprache; Sprachgebrauch; Region; Geschichte (Histor); Sprachpolitik; Katalonien; Spanien
AbstractThe intent of the article is to provide an analysis of Catalan language use in the school classroom from a historical, political and socio- linguistic perspective. In so doing, this article seeks to explain Catalan' s remarkable revival in Catalonia over the past twenty years, particularly in the area of education. Catalan language policy in the schools mirrors language policies pursued in other sectors of Catalan society, and is consistent with Catalan's increasing social and institutional use. The article [begins] ... first with a discussion at the national level, then at the regional level, and finally at the school level. Subsequently to this analysis, the article then sets out what it considers to be the principal challenges facing Catalan in the schools today and in the years ahead, and possible solutions to them. (DIPF/ orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2001_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Comparative education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: