Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTomiak, Janusz J.
TitelPolish education facing the twenty-first century: dilemmas and difficulties.
QuelleIn: Comparative education, 36 (2000) 2, S. 177-186Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 14
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-0068
SchlagwörterBildungsgeschichte; Hochschulgeschichte; Bildungspolitik; Bildungsreform; Schulreform; Geschichte (Histor); Partei; Transformation; Gutachten; OECD-Staaten; Polen
AbstractThe author analyses the problems of reforming the Polish education system which arose after the fall of Communism. Excitement and enthusiasm were followed by "very considerable confusion and uncertainty concerning the future course of events" and "serious differences of opinion" about the adequate policies. "Constant delays in reforming the national system of education" were to be observed. With reference to the reform of the school system "there were three main sources of ideas in which educational changes could be anchored: the different reformist programmes of political parties; the views of Polish educational experts; and the reports on Polish education presented by important international organisations", prominently those of OECD. These influences are described in the paper. Finally the author reports on a new attempt (1999) for educational reform. (DIPF/Bi.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2001_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Comparative education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: