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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
The general focus of this paper is the change in education policy and its various implications. More specifically will be used decentralization/centralization as a way of targeting the reflections of the author. The specific aim of of this paper is thus to reflect upon and discuss the concept of decentralization and thereby hopefully illuminate at least some of the problems of its use in comparative education policy analyses. The purpose of the author is not to present a strict and detailed analysis of the concept of decentralization as such describing in detail, for instance, how it has been used in different ways by various authors. The general point of departure is that decentralization refers us to the transfer of responsibilities, decisions and authority from central institutions to more peripheral institutions. Centralization thus refers to a process in the opposite direction. (DIPF/orig.).
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Kallos, Daniel: Reflections on Decentralization as a Concept in Education Policy - the Swedish experience. .
2623257
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