Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLight, Gregory
TitelFrom the personal to the public.
Conceptions of creative writing in higher education.
Gefälligkeitsübersetzung: Vom Persönlichen zum Öffentlichen. Konzeptionen über kreatives Schreiben an der Hochschule.
QuelleIn: Higher education, 43 (2002) 2, S. 257-276Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 32; Tabellen 1
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1560; 1573-174X
DOI10.1023/A:1013728500652
SchlagwörterErfahrung; Einstellung (Psy); Erfahrung; Großbritannien; Lernziel; Student; Wissenschaft; Wissenschaftliches Arbeiten; Hochschule; Schreiben; Studentenschaft; Studienverhalten; Kreatives Schreiben; Veröffentlichung; Lernkonzept; Lernziel; Kreatives Schreiben; Schreiben; Wissenschaft; Studienverhalten; Wissenschaftliches Arbeiten; Publizistik (Wiss); Hochschule; Konzept; Nutzeffekt; Publizieren; Veröffentlichung; Studentenschaft; Student; Großbritannien
AbstractMuch qualitative research on student learning in higher education has focused on a key distinction between surface reproduction of "knowledge" and a deeper understanding of it. This distinction has also been found in research on student practice and understanding of essay and discursive writing. This paper reports on results from a study of 40 interviews conducted with students taking creative writing courses at three different higher education institutions in the United Kingdom. Interviews were conducted with students of various levels of experience and expertise in creative writing and included students taking a single undergraduate module in creative writing and students enrolled in a highly selective Masters program in Creative Writing. The interviews focused on the students' conceptions and practice of creative writing while taking their respective courses. The analysis of the interview transcripts revealed an underlying subjectivist epistemology in the students' general assumptions and perception of the nature of Creative Writing vis-à-vis other forms of academic writing. Linked to this epistemology, the analysis disclosed a typology of four differing conceptions of student understanding and practice of creative writing within two overall transcribing and composing categories of conception. These categories closely resemble student's conceptions of writing practices in other disciplines. (HRK/text adopted).
Erfasst vonInstitut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg; Hochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2004_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: