Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTrowler, Paul R.; Turner, Graham H.
TitelExploring the hermeneutic foundations of university life.
Deaf academics in a hybrid "community of practice".
Gefälligkeitsübersetzung: Erforschen der hermeneutischen Basis des Hochschullebens. Schwerhörige Akademiker in einer hybriden "Praxisgemeinschaft".
QuelleIn: Higher education, 43 (2002) 2, S. 227-256Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 70
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1560; 1573-174X
DOI10.1023/A:1013738504981
SchlagwörterKommunikation; Sozialisation; Akademiker; Gesundheit; Großbritannien; Gruppenarbeit; Integration; Kommunikation; Kooperation; Leben; Modell; Sozialisation; Gehörlosigkeit; Wissenschaftliches Arbeiten; Hochschule; Studentenschaft; Arbeitsmittel; Soziales Verhalten; Gruppenarbeit; Arbeitsmittel; Leben; Gesundheit; Gesundheitszustand; Wissenschaftliches Arbeiten; Akademiker; Hochschule; Hochschulkultur; Gehörlosigkeit; Hörbehinderter; Integration; Kooperation; Modell; Studentenschaft; Behinderter; Großbritannien
AbstractThis paper derives from a study of organizational socialization and induction in universities. It uses some of the data from that study to critique social practice theory and to further develop a model to illuminate the characteristics of professional knowledgeability and practices underpinning daily life in universities. This is done through the analysis of a case study of one unusual sub-departmental workgroup in an unchartered English university: one that comprises both Deaf and hearing academics. Using such a case study highlights factors that are less evident in hearing-only situations, displaying important features in exaggerated form which exist less palpably in most micro-social situations in universities. As a result it offers a suitable locus for the modelling of the processes underlying much which is taken for granted in universities' daily life. The structure of the paper is as follows: it outlines the broader study from which this is derived and makes some general comments about using "unusual" case studies. It then goes on to describe the characteristics of workgroups in university contexts through the case study example and to explore their theoretical corollaries. Finally the paper considers the implications for aspects of the model developed, particularly in terms of local leadership. (HRK/text adopted).
Erfasst vonInstitut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg; Hochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2004_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: