Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCurri, Gudrun
TitelReality versus perception.
Restructuring tertiary education and institutional organisational change. A case study.
Gefälligkeitsübersetzung: Wirklichkeit versus Wahrnehmung. Umstrukturierung des tertiären Bereichs und Wandel der Institutsorganisation - Eine Fallstudie.
QuelleIn: Higher education, 44 (2002) 1, S. 133-151Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 10; Grafiken 1
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1560; 1573-174X
DOI10.1023/A:1015521313117
SchlagwörterAustralien; Hochschulreform; Kanada; Staat; Ausland; Fusion; Hochschule; Hochschulverwaltung; Bildungsmanagement; Hochschulpolitik; Reform; Organisationsentwicklung; Hochschulinstitut; Hochschulorganisation; Tertiärbereich; Staat; Tertiärbereich; Hochschuleffizienz; Hochschulautonomie; Hochschulentwicklung; Hochschulinstitut; Hochschulleitung; Hochschulorganisation; Hochschulpolitik; Hochschulreform; Hochschulselbstverwaltung; Hochschulverwaltung; Hochschule; Organisationsentwicklung; Einflussfaktor; Erfahrungsbericht; Fusion; Reform; Ausland; Australien; Kanada
AbstractThe purpose of this study was to investigate the outcome of restructuring the tertiary system in New South Wales, Australia five years after its announcement in the late 1980s. It was hoped that lessons could be learned to assist policy makers in Nova Scotia, Canada in their attempt to restructure higher education. Twenty-four senior administrators were interviewed to collect data on "why" and "how" decisions were made in response to a voluntary restructuring policy. Qualitative data analysis revealed that (1) voluntary amalgamations and federations take place when tertiary institutions fear governments will mandate restructuring; (2) restructuring old established institutions is more difficult; (3) personal ambitions of leaders negotiating mergers play an important role; (4) loose federations are likely to become more bureaucratic and less efficient; (5) organisational change and development are poorly understood by senior administrators. To achieve organisational change, more than one factor must be present. Congruence between these factors is critical to achieve desired outcomes. The data inferred that there is a relationship between leadership, restructuring, managing staff relations, organisational development, external pressure for change, and organisational change. To illustrate this relationship, the "primary triad model" was created suggesting a holistic approach to achieving desired outcomes. Otherwise, organisational change may be perception rather than reality. (HRK/text adopted).
Erfasst vonInstitut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg; Hochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2004_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: