Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Sefa Dei, George J. |
---|---|
Titel | Learning culture, spirituality and local knowledge. Implications for African schooling. |
Quelle | In: International review of education, 48 (2002) 5, S. 335-360Infoseite zur Zeitschrift |
Beigaben | Literaturangaben 44 |
Sprache | englisch; deutsche Zusammenfassung; englische Zusammenfassung; französische Zusammenfassung; russische Zusammenfassung; spanische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0020-8566 |
Schlagwörter | Bildung; Wissen; Kulturelle Identität; Kultureinfluss; Bildungsreform; Lernen; Wertbewusstsein; Religion; Tradition; Afrika; Ghana |
Abstract | Using a Ghanaian case study, this paper looks at the relevance and implications of local knowledge, culture and spirituality for understanding and implementing educational change in Africa. It examines how teachers, educators, and students use local cultural knowledge about self, personhood and community. Among the critical issues raised are: How do subjects understand the nature, impact and implications of spirituality for schooling and education? What is the role of spirituality, culture, language and social politics in knowledge production? What contribution does the local cultural knowledge base make to the search for genuine educational options in Africa? (DIPF/ Orig.) |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2004_(CD) |