Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inXin Ma
TitelEarly acceleration of mathematics students and its effect on growth in self-esteem: A longitudinal study.
QuelleIn: International review of education, 48 (2002) 6, S. 443-468Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 29; Tabellen 3; dokumentarischer Anhang 1
Spracheenglisch; deutsche Zusammenfassung; englische Zusammenfassung; französische Zusammenfassung; russische Zusammenfassung; spanische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0020-8566
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Längsschnittuntersuchung; Akzeleration; Hochbegabung; Selbstbewusstsein; Längsschnittuntersuchung; Mathematik; Schüler; Selbstbewusstsein; Student; USA; Begabung; Hochbegabung; Akzeleration; Schüler; Begabung; Mathematik; Student; USA
AbstractThe Longitudinal Study of American Youth (LSAY) database was employed to examine the educational practice of early acceleration of students of mathematics on the development of their self-esteem across the entire secondary grade levels. Students were classified into three different academic categories (gifted, honors, and regular). Results indicated that, in terms of the development of their self- esteem, gifted students benefited from early acceleration, honors students neither benefited nor were harmed by early acceleration, and regular students were harmed by early acceleration. Early acceleration in mathematics promoted significant growth in self- esteem among gifted male students and among gifted, honors, and regular minority students. When students were accelerated, schools showed similar average growth in self-esteem among gifted students and regular students and a large effect of general support for mathematics on the average growth in self-esteem among honors students. (DIPF/Orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2004_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International review of education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: