Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Kansanen, Pertti |
---|---|
Titel | Didactics and its relation to educational psychology. Problems in translating a key concept across research communities. |
Quelle | In: International review of education, 48 (2002) 6, S. 427-441Infoseite zur Zeitschrift |
Beigaben | Literaturangaben 37 |
Sprache | englisch; deutsche Zusammenfassung; englische Zusammenfassung; französische Zusammenfassung; russische Zusammenfassung; spanische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0020-8566 |
Schlagwörter | Pädagogische Psychologie; Didaktik; Sprachgebrauch; Internationaler Vergleich; Definition; Terminologie; Europa; USA |
Abstract | Didactics, meaning the systematic study of the instructional process, has a long tradition in many European countries. In Anglo-American literature, however, didactics is largely absent. Instead, it is often dealt with under the heading of educational psychology, curriculum theory or some other heading. In this article the author clarifies the distinction between educational psychology and didactics, and argues that didactics is a valuable concept whose absence in the Anglo- American tradition of educational studies is a disadvantage. (DIPF/ Orig.) |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2004_(CD) |