Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKarlsson, Jenni
TitelThe role of democratic governing bodies in South African schools.
QuelleIn: Comparative education, 38 (2002) 3, S. 327-336Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 21
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-0068
SchlagwörterEmpirische Forschung; Schulleitung; Demokratisierung; Mitbestimmung; Teilnahme; Transformation; Forschungsbericht; Reform; Südafrika (Staat)
AbstractSchool governance reform in post-apartheid South Africa has been used instrumentally to democratise schooling and to calibrate governance functions to accommodate diverse school contexts. Through an analysis of relevant sections in legislation, the author shows how the reform was structered to allow for representative democracy and partnerships. But, drawning on two recent studies, she contends that the governance reforms failed to include measures that prevent a re-enactment of traditional South African power relations of race, class and gender at schools, and arpartheid-era inequalities continue to manifest in schools. The author concludes that in general democratic school governing bodies have fallen short of the transformation vision. (DIPF/Orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2004_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Comparative education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: