Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMiller Idriss, Cynthia
TitelChallenge and change in the German vocational system since 1990.
QuelleIn: Oxford review of education, 28 (2002) 4, S. 473-490Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 22
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-4985
SchlagwörterBildungspolitik; Modellversuch; Bevölkerungsentwicklung; Deutsche Integration; Europäische Integration; Migration; Berufsausbildung; Berufsbildung; Beruf; Ausbildungsplatz; Duales Ausbildungssystem; Ausbildungsberuf; Berufsbild; Reform; Auszubildender; Deutschland
AbstractThe German vocational system has faced significant changes since 1990, including the impact of German unification. ... This article details these changes and their impact on the German vocational system, and then reviews a number of structural responses being implemented to address these changes. These responses include the creation of new and modernized occupations; attempts to increase the number of training placements for youth; efforts to improve coordination and cooperation among all partners; specialised pilot projects to address specific challenges; and an expansion in the traditional model of the 'dual system'. While these efforts have benefited a large number of young people, the author contends that they have not completely addressed the challenges in the system, especially the need to more accurately project economic needs and then train accordingly. Moreover, despite attempts to create better transparency, the added reforms have made the system more confusing and complex.The author suggests that it is worth questioning the continued relevance of the 'Berufskonzept' for the system as a whole, and that it would be useful to open up a discussion of possible reforms on a deeper structural level. (DIPF/ Orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2003_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Oxford review of education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: