Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPerlstein, Daniel
TitelMinds stayed on freedom: Politics and pedagogy in the African-American freedom struggle.
QuelleIn: American educational research journal, 39 (2002) 2, S. 249-277Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0002-8312; 1935-1011
DOI10.3102/00028312039002249
SchlagwörterErziehung; Demokratische Bildung; Alternativschule; Ethnische Erziehung; Curriculumreform; Bürgerinitiative; Demokratie; Grundrechte; Menschenrechte; Rassenintegration; Segregation; Soziale Bewegung; Ethnische Gruppe; Afroamerikaner; Schwarzer; USA
AbstractTo examine how analyses and visions of American society shape the appeal of progressive pedagogy, this article focuses on the evolution of political and educatio-nal ideas among African-American civil rigbts activists who created alternative schools for black children in the 1960s and 1970s. Activists developed, abandoned, recreated, and again abandoned open-ended, progressive approacbes to the study of social and political life.The curricular shifts mirrored sea changes in the broader African-American freedorn struggle. Rarely have Americans demanded with such insistence that education serve democratic purposes. The article concludes tbat support for progressive pedagogy depends on the expectation that students will be able to participate fully in the promise of civic life. The history of the freedom and liberation schools developed by. Black activists suggests that no curricular project can fundamentally transform knowledge and its distribution if it is not part of a process of transforming social relations as well. (DIPF/orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2003_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American educational research journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: