Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHuberman, Michael
TitelThe mind is its own place.
The influence of sustained interactivity with practitioners on educational researchers.
QuelleIn: Harvard educational review, 69 (1999) 3, S. 289-319Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 50; Grafiken 1
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0017-8055
SchlagwörterEmpirische Forschung; Pädagogische Forschung; Beeinflussung; Beeinflussung; Interaktion; Praxis; Empirische Forschung; Interaktion; Praxis; Forscher
AbstractThe author explores the effect of sustained interactions with practitioners on educational reseachers. He focuses on two specific cases: 1) an elementary-level mathematics project ..., and 2) a set of intellectual biographies of math and science education researchers. Using a social-constructivist paradigm, he describes the conceptual and methodological shifts that some researchers undergo when they are confronted with the realities, constraints and opportunities of the practice. [He] also discusses how interacting with practitioners influences researchers' view of teaching and of how research should be used. He discusses how the "micro-worlds" of research and practice interact, and through their interactions determine the flow of knowledge. It is the interaction between micro-worlds, rather than the actors alone, that is the crucial unit of analysis in this study. Huberman concludes by suggesting that sustained interactivity between practitioners and researchers may be beneficial to both parties. (DIPF/ orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2003_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Harvard educational review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: