Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLammert, Jill
TitelAn economy in transition: the effect on higher education in Viet Nam.
QuelleIn: Prospects : quarterly review of comparative education, 29 (1999) 4, S. 597-612Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 38; Tabellen 1
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0033-1538
SchlagwörterGeschichte (Histor); Marktwirtschaft; Planwirtschaft; Wirtschaft; Wirtschaftspolitik; Hochschulreform; Hochschule; Vietnam
AbstractThe paper explores "the experience of economic transition in Viet Nam, with a particular focus on how the higher education system is coping with the changes taking place in society". First, this transition, introducing market economy elements, is described. Then an overview of the development of higher education is given up to the status of today. Finally, the implementation of 12 principal aims of higher education reforms proposed by the government is outlined using data from the literature. Interestingly it seems that in Viet Nam "the higher education system is simply having to deal with many of the issues that Western universities have entcountered in previous years" and it is not the economic transition that create all the problems of Viet Nam' s higher education. (DIPF/Bi.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2001_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Prospects : quarterly review of comparative education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: