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Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
"Research in educational science is currently experiencing a very favourable period as a result of the priority being placed on education in societies world-wide. Certain issues and trends have emerged in all countries in a similar fashion, though at different times and under different conditions depending on the specific local context. This article outlines these common issues in the light of four guiding principles of educational research: theoretical approach, methodology, objectives and practices, and relations with external entities. Finally, the challenges and obstacles that will apparently shape the future of educational research are identified." In detail this means: 1) theory: basic vs. applied research; 2) methods: quantitative vs. qualitative, interdisciplinary vs. multidisciplinary research; 3) objectives: contract vs. voluntary research, research for creation vs. research for circulation; 4) organization: university research vs. research in other centres, globalization vs. localization, short-term vs. long-term research; 5) relations: researchers vs. politicians, researchers vs. educators. (DIPF/orig./Bi.).
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Standortunabhängige Dienste
0033-1538
Ferrer, Ferran: Some thoughts on trends in educational research. 1999.
2430648
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