Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Schlak, Torsten |
---|---|
Titel | Grammatikaufgaben im Fremdsprachenunterricht. Was hat uns die Zweitsprachenerwerbsforschung hierzu zu sagen? |
Quelle | In: Fremdsprachen lehren und lernen, 28 (1999), S. 201-211 |
Beigaben | Anhang |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0932-6936 |
Schlagwörter | Sprachlehrforschung; Didaktische Grundlageninformation; Grammatikunterricht; Sprachbewusstsein; Fremdsprachenunterricht; Inhaltsbezogenes Lernen; Zweitsprachenerwerbsforschung; Aufgabenstellung |
Abstract | The article introduces a task-based approach to grammar teaching. Based on empirical research and theoretical work in second language acquisition, it is argued that task-based language teaching naturally links second language acquisition research with the interests of the classroom teachers. "Swain's (1998) "dictogloss tasks", Ellis' (1995) "grammar interpretation tasks" and Fotos' (1993, 1994) "grammar consciousness-raising tasks" are discussed in detail. (Verlag, adapt.). |
Erfasst von | Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg |
Update | 2001_(CD) |