Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inVandenberghe, Vincent
TitelCombining market and bureaucratic control in education: an answer to market and bureaucratic failure?
QuelleIn: Comparative education, 35 (1999) 3, S. 271-282Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 57
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-0068
SchlagwörterBildung; Belgien; Bildung; Bildungsökonomie; Bürokratie; Finanzierung; Großbritannien; Kontrolle; Marktwirtschaft; Neuseeland; Niederlande; Staat; Struktur; Schweden; Institutionalisierung; Internationaler Vergleich; Institutionalisierung; Schulorganisation; Schulwahl; Bildungsökonomie; Schulwahl; Schulorganisation; Bürokratie; Staat; Finanzierung; Marktwirtschaft; Subventionierung; Internationaler Vergleich; Kontrolle; Struktur; Öffentliche Trägerschaft; Belgien; Großbritannien; Neuseeland; Niederlande; Schweden
AbstractThis article focuses on institutional arrangements in education across Western countries. It essentially deals with the recent trend towards extended school choice presumably aimed at creating a competitive environment for schools and teachers. For many years the functioning of educational systems, in particular the way schools were institutionally co-ordinated, was not perceived as fundamental to economic analysis. But more and more economists now believe that the institutional setting in which schools are embedded - their governance structure - is decisive regarding both efficiency and equity. In this respect, it is worth noting that most Western countries rely essentially on bureaucratic control to co-ordinate their educational sector. Yet some of them, such as Belgium, The Netherlands, England and Wales, New Zealand and Sweden incorporate market- oriented mechanisms at the heart of their institutional arrangements. The main focus of this article is to analyse the origins, as well as the economic relevance, of this ... tendency to mix bureaucratic and market approaches to education. (DIPF/orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2001_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Comparative education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: