Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPratt, John
TitelPolicy and policymaking in the unification of higher education.
QuelleIn: Journal of education policy, 14 (1999) 3, S. 257-269Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 56
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0268-0939
SchlagwörterHochschulgeschichte; Polytechnische Bildung; Tertiärbereich; Hochschulgesetz; Hochschulorganisation; Hochschulpolitik; Hochschulreform; Großbritannien
AbstractIn 1992 the Further and Higher Education Act unified education in England and Wales, as did the corresponding act in Scotland. These features of the Act were remarkably uncontroversial. Yet they marked the end of more than a quarter of a century during which the opposite policy had been pursued by governments of both parties. Since 1965, higher education in Britain had been distinguished by a 'binary' policy, sustaining two separate sectors with different 'missions', different arrangements of funding and control, and with different titles for their main institutions. What led to this ... U-turn in policy in 1992? What factors prompted the change? What was the new strategy? This article explores some of the factors in policy and policymaking that led to this outcome, and considers some of the consequences. (DIPF/orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2000_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of education policy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: