Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Reay, Diane |
---|---|
Titel | Setting the Agenda: The Growing Impact of Market Forces on Pupils Grouping in British Secondary Schooling. |
Quelle | In: Journal of curriculum studies, 30 (1998) 5, S. 545-558Infoseite zur Zeitschrift |
Sprache | englisch; englische Zusammenfassung |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0022-0272 |
Schlagwörter | Fallstudie; Beeinflussung; Elternverhalten; Gruppenbildung; Gruppenstruktur; Secondary School; Gesamtschule; Curriculumreform; Marktorientierung; Gruppe (Soz) |
Abstract | Recent changes in education in the UK seem to be contributing to an increasing prevalence of setting in comprehensive schooling. This paper charts the micropolitical history of ability grouping in the science department of a London comprehensive secondary school to show that issues of good pedagogic practice are at risk of becoming marginalized in the developing market culture if they appear to stand against market imperatives represented by the perceived requirements of "valued" parents. (Abstract vom Verlag übernommen). |
Erfasst von | IPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel |
Update | 2000_(CD) |