Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCohen, Jonathan
TitelEnacting the Eclectic: The Case of Jewish Philosophy.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 30 (1998) 2, S. 207-231Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272
SchlagwörterBildungstheorie; Erziehungsphilosophie; Praktische Bildung; Curriculumentwicklung; Eklektizismus; Jüdische Philosophie; Rationalität; Schwab, Joseph J.
AbstractCurricularists interested in the transmission of Schwab's practical and eclectic arts have bewailed the paucity of visible enactments of these arts in the curriculum literature. This paper represents an attempt to use the eclectic to derive educational implications from two rival theories of a single discipline - Jewish philosophy. The theories of two noted scholars in the field, Harry Austryn Wolfson and Julius Guttmann, are subjected to Schwabian "rhetorical analysis". This represents stage one of the eclectic, whereby competing theories are readied for deliberation through the disclosure, by close reading, of the characterizations and structurings they impose on the discipline. In stage two of the eclectic, the theories of a discipline are turned into what Schwab called "view-affording doctrines", in this case standpoints from which to address issues that educators face in preparing the discipline of Jewish philosophy for instruction at the high school level. The standpoints of Wolfson and Guttmann are mined for implications on matters such as the ends of instruction in Jewish philosophy, the conception of the discipline that should inform instruction, principles of selection from the corpus of Jewish philosophical literature, and proposed structurings of the curriculum. (Abstract vom Verlag übernommen).
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2000_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: