Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPryor, John; Akwesi, Christian
TitelAssessment in Ghana and England.
Putting reform to the test of practice.
QuelleIn: Compare, 28 (1998) 3, S. 263-275Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 55
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-7925
SchlagwörterMethode; Schüler; Leistungsbeurteilung; Lernerfolg; Schülerleistung; Internationaler Vergleich; Forschungsbericht; Kontrolle; Leistung; Leistungsmessung; Reform; Ghana; Großbritannien
AbstractAssessment reform, in particular a move towards more school-based forms of assessment, has become a global phenomenon. Involving teachers more centrally in assessment has often been rationialised by claims derived from the literature on formative assessment, hinging on the enhanced validity of performance assessment and the potential of classroom assessment for improving ihe quality of learning. This paper draws on work in Ghana and England which suggests that in neither case are the potentialities for improvement being realised. Teachers' conceptualisation of assessment has been a significant barrier to improvement. We present outlines of participatory research projects to address this problem, where practitioners' own investigation will be used as a way of addressing the need for changes, rooted both in increased technical expertise and in their own belief systems. The divergent contexts for the projects may enable a deeper evaluation of the potential of this methodology than might have occurred in just one country. (DIPF/orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2000_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Compare" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: