Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWest, Anne; Pennell, Hazel; Noden, Philip
TitelSchool admissions: increasing equity, accountability and transparency.
QuelleIn: British journal of educational studies, 46 (1998) 2, S. 188-200Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 19
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0007-1005
SchlagwörterChancengleichheit; Schulreform; Eltern; Schulwahl; Schulgesetz; Schüler; Auslese; Rechenschaftslegung; Zulassungsverfahren; Großbritannien
AbstractThis paper examines the impact of education reforms on school admission policies and practices. It discusses the changes that are needed to improve the current system, especially in areas where the market is highly developed. ... The paper starts off by looking at an ideal admissions process. An outline of admissions in different school types follows. Problems identified by recent research are highlighted and issues related to the admissions process are also explored. A set of proposals outlinig the measures that in our view are essential for improving equity, transparency and accountability are then presented and these are finally analysed in the context of current government policy, in particular the 1997 White Paper "Excellence in Schools" and the School Standards and Framowork Bill 1997. (DIPF/orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1999_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "British journal of educational studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: