Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLloyd, Jane K.; Smith, Robin G.; Fay, Chin Long; Khang, Goh Ngoh; Wah, Lucille Lee Kam; Sai, Chia Lian
TitelSubject knowledge for science teaching at primary level: a comparison of pre-service teachers in England and Singapore.
QuelleIn: International journal of science education, 20 (1998) 5, S. 521-532Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0950-0693
SchlagwörterLehrer; Sachunterricht; Fachwissen; Primarbereich; Lehrer; Fachwissen; Lehrqualität; Sachunterricht
AbstractThere is a growing body of evidence that a sound scientific knowledge base lis important for teachers of primary science. This paper reports on a comparative study of aspects of the science knowledge of primary student teachers in Singapore and England. Student teachers' subject content knowledge was tested for three areas of science. Their pedagogic content knowledge was assessed for the same three areas in terms of lesson planning, responding to pupils' questions and the use of analogies to explain concepts. Similar levels of subject content knowledge and pedagogic ability were found in both groups. Although possession os a science qualification helped with some test items, in neither group was any clear connection found between science knowledge and the ability to teach that knowledge. (Autorenreferat).
Erfasst vonLehrstuhl Didaktik der Physik, Ludwig-Maximilians-Universität München
Update1999_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: