Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMuller, Johan
TitelThe well-tempered learner.
Self-regulation, pedagogical models and teacher education policy.
QuelleIn: Comparative education, 34 (1998) 2, S. 177-193Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 35; Tabellen 1
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-0068
SchlagwörterKompetenz; Bildungspolitik; Lehrerausbildung; Leistungsvergleich; Lernerfolg; Curriculum; Qualifikation; Internationaler Vergleich; Leistungsmessung; Reform; Neuseeland; Südafrika (Staat)
AbstractThis article considers the curriculum reforms of outcomes-based education and the mechanism of a national qualifications freamework in South Africa, also refering to New Zealand, in terms of the kind of learners they instantiate and therefore the kind of teachers needed for learners of that sort to be able to learn. Distinguishing between performance and competence models of pedagogy and analysing their implicit pedagogical logic, the article arrives at the conclusion that the curricular reforms initiated in South Africa embody incompatible logics, which can only lead to confusion.The article ends by reflecting on the ideal of the self-regulating learner pursued by much contemporary curriculum reform, concluding that there are distinct and different kinds of self-regulation fostered by different pedagogical models. ( DIPF/orig.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1999_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Comparative education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: