Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHeywood, D.; Parker, J.
TitelConfronting the analogy: primary teachers exploring the usefulness of analogies in the teaching and learning of electricity.
QuelleIn: International journal of science education, 19 (1997) 8, S. 869-885Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0950-0693
SchlagwörterElektrizität; Physikunterricht; Stromkreis; Analogie; Elektrizität; Physikunterricht; Stromkreis; Analogie
AbstractAnalogies are commonly employed in teaching and learning about abstract scientific phenomena such as electricity. There has been extensive research on the effectiveness of a range of analogies in promoting conceptual understanding with respect to the behaviour of simple circuits. Such studies focus on the development of learners' thinking with respect to the transfer of understanding from the analogy to the target concept. This study attempts to explore what happens to individuals learning when analogies break down in the light of practical investigation. It proposes that the honest appraisal of such breakdown can constitute an effective learning tool. The implications for teacher education and classroom practice are discussed. (Autorenreferat).
Erfasst vonLehrstuhl Didaktik der Physik, Ludwig-Maximilians-Universität München
Update1999_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: