Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCarrington, Bruce; Bonnett, Alastair
TitelThe other Canadian "mosaic" - "race" equity education in Ontario and British Columbia.
QuelleIn: Comparative education, 33 (1997) 3, S. 411-431Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 34
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-0068
SchlagwörterErziehung; Vergleichsuntersuchung; Chancengleichheit; Ethnografie; Chancengleichheit; Erziehung; Kanada; Schulpolitik; British Columbia; Schulpolitik; Ontario; Ethnische Gruppe; Antirassismus; Multikulturelle Erziehung; Antirassismus; Ethnische Gruppe; British Columbia; Kanada; Ontario
AbstractIn Canada successive federal administrations - irrespective of political hue - have remained firmly committed to Pierre Trudeau's (1971) pluralistic notion of the Canadian "mosaic" and continued to endorse educational and social policies to promote "race" and ethnic equality. Despite this, regional devolution has ensured that the responses to these federal initiatives at the provincial level have been varied and that developments in practice have been uneven. In this paper, we draw upon ethnographic data in an attempt to provide a sociological account of these regional differences. Focusing on the perspectives of a sample of 42 "active players" in the field of race equity education (i.e. teachers and youth workers, academics, university adminstators, school board officials ...) we compare and contrast the developments in theory, policy and practice in two Canadian provinces... Throughout the paper, we underline the importance of grounded research, focusing on the part played by local political and historical conditions in both shaping and modifying the articulation and effects of federal policy. (DIPF/orig. abstract)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1999_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Comparative education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: