Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMehran, Golnar
TitelA study of girls' lack of access to primary education in the Islamic Republic of Iran.
QuelleIn: Compare, 27 (1997) 3, S. 263-276Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 21; Tabellen 3
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-7925
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Bildungsbeteiligung; Mädchenbildung; Schule; Primarbereich; Schülerin; Schulversagen; Abbruch; Mädchen; Iran
AbstractThe author gives a description of a research project which "sought to find out the reasons behind primary school age girls' lack of access to primary school in Iran, either due to the fact that they have never attended school or that they dropped out before completion." In three provinces with the highest gender gap in primary education 140 teachers and principals, 316 school drop-out girls and 383 parents of drop-out girls or girls who never attended schools were interviewed. The research revealed as reasons for girls' lacking primary education: a) cultural factors (e.g. traditional thinking about girls and girls' education, cultural poverty), b) economic factors (e.g. economic poverty, girls must help in housework or work otherwise for the family), and c) educational factors ( e.g. absence of female teachers, lack of opportunity to continue education, lack of follow-up by responsible officials. (DIPF/Bi.)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1999_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Compare" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: