Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMora, José-Ginés
TitelEquity in Spanish higher education.
QuelleIn: Higher education, 33 (1997) 3, S. 233-249Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 35; Tabellen 3; Grafiken 2
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1560; 1573-174X
DOI10.1023/A:1002950227350
SchlagwörterBildungsbeteiligung; Chancengleichheit; Soziale Herkunft; Chancengleichheit; Hochschulzulassung; Spanien; Student; Soziale Herkunft; Studentenzahl; Studienfach; Bildungsbeteiligung; Studentenzahl; Hochschulzulassung; Studienwahl; Studienfach; Student; Spanien
AbstractIt seems reasonable to assume that the expansion of higher education must have facilitated access of less privileged social classes, but it is important to analyze to what extent this significant increase of higher education participation has reached all social, economic, and cultural groups. ... The goal in this paper is to analyze this subject thoroughly focusing especially on the level of participation of young adults in Spanish higher education controlling for economic level, parental education and occupation, and other environmental characteristics. We present a logistic model which jointly values the influence of different family and social characteristics of the individual on his/her decision to enroll in higher education. The main conclusions of the study are these: (a) There has been improvement in the equity of access to higher education. In spite of this overall improvement, about 30 per cent of the less privileged population is still underpresented in higher education, (b) Family educational level is the most important factor in the decision to enter higher education. The weight of these educational characteristics exceeds by far the influence of family income level. (DIPF/Abstract übernommen)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1998_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: