Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enVulliamy, Graham; u.a.
TitelTeacher identity and curriculum change: a comparative case-study analysis of small schools in England and Finland.
QuelleIn: Comparative education, 33 (1997) 1, S. 97-115Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 73
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-0068
SchlagwörterEinstellung (Psy); Schulreform; Planung; Primarbereich; Lehrer; Curriculum; Unterricht; Wertorientierung; Internationaler Vergleich; Durchführung; Reform; England; Finnland; Großbritannien
AbstractThe findings reported in this article form part of a wider comparative research project investigating the processes of curriculum change in primary schools in England and Finland. This comparison has a special interest because in many respects the current policies of the two countries are moving in opposite directions, with Finland dismantling its long-standing subject-based national curriculum and encouraging school- based curricula incorporating integrated topic work. Data are presented from qualitative research case studies of four schools -two in each country- in relation to three themes: teachers' values, curriculum and classroom organisation and curriculum planning. It is argued that teachers' self-identities are powerful mediators in terms of their interpretations of and reponses to imposed changes and that the ethos of very small schools enables teachers to preserve their prior value systems more easily than their colleagues in other schools.(DIPF/ Abstract übernommen)
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1998_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Comparative education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: