Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFry, Gerald; Kempner, Ken
TitelA subnational perspective for comparative research: education and development in Northeast Brazil and Northeast Thailand.
QuelleIn: Comparative education, 32 (1996) 3, S. 333-360Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 65; Tabellen 9; Grafiken 5
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0305-0068
SchlagwörterKultur; Vergleichende Erziehungswissenschaft; Forschung; Bildungschance; Soziale Herkunft; Bevölkerung; Brasilien; Forschung; Region; Religion; Wirtschaft; Thailand; Internationaler Vergleich; Soziale Herkunft; Vergleichende Erziehungswissenschaft; Kultur; Ethnische Gruppe; Region; Demografie; Religion; Wirtschaft; Interkultureller Vergleich; Internationaler Vergleich; Bevölkerung; Ethnische Gruppe; Brasilien; Thailand
AbstractGuided by the growing emphasis on the importance of economic regions rather than nations, we utilize the Northeast of Brazil and the Northeast of Thailand as case studies to consider the fruitfulness of a subnational approach to comparative research. A major goal of this inquiry is to provide an overview of the complex interactions between economic, educational, demographic and environmental factors embedded in critically important political and cultural contexts. Our thesis is that subnational comparisons between countries are often more meaningful than aggregate, cross-national ones. The intent of this inquiry, therefore, is not equate Thailand and Brazil, but rather to highlight the importance of subnational comparisons. The overall economic and educational evidence we present reveals the Northeast regions of both Brazil and Thailand to be substantially disadvantaged. Without a subnational comparison, however, we propose that the overall economic performance of each country cannot accurately be determined. Gross generalizations and conclusions based on measures of central tendencies ignore important subnational differences and disparities in development within a country./DIPF/ Abstract übernommen).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1998_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Comparative education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: