Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHattie, John; Biggs, John; Purdie, Nola
TitelEffects of learning skills interventions on student learning: a meta-analysis.
QuelleIn: Review of educational research, 66 (1996) 2, S. 99-136Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 90; Tabellen 12
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0034-6543
SchlagwörterFertigkeit; Lernfähigkeit; Lernpsychologie; Förderungsmaßnahme; Schüler; Lernerfolg; Lernen; Lernmotivation; Lernprozess; Lernverhalten; Lernmethode; Bibliografie
AbstractThe present article reviews studies of attempts to improve student learning by interventions outside the normal teaching context. Generically, these can be called study skills interventions.... The aim of this review is to identify features of study skills interventions that are likely to lead to success. Via a meta-analysis we examine 51 studies in which interventions aimed to enhance student learning by improving student use of either one or a combination of learning or study skills. Such interventions typically focused on task-related skills, self- management of learning, or affective components such as motivation and self-concept.... We categorized the interventions (a) into four hierarchical levels of structural complexity and (b) as either near of far in terms of transfer. The results support the notion of situated cognition, whereby it is recommended that training other than for simple mnemonic performance should be in context, use tasks within the same domain as the target content, and promote a high degree of learner activity and metacognitive awareness. (DIPF/Abstract übernommen).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1998_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Review of educational research" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: