Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLeo, Elizabeth L.; Galloway, David
TitelConceptual links between Cognitive Acceleration through Science Education and Motivational Style: a critique of Adey and Shayer.
QuelleIn: International journal of science education, 18 (1996) 1, S. 35-49Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0950-0693
SchlagwörterLernerfolg; Motivation
AbstractResults published from the Cognitive Acceleration through Science Education (CASE) project suggest enhanced cognitive development and science achievement for between 25% and 50% of children involved; other children showed less or no improvement when compared with control groups (Adey and Shayer 1990, Shayer and Adey 1992a, b). In explicating their findings, these researchers appear to have focused upon children for whom successful intervention is reported. For children failing to respond to CASE techniques, no adequate theoretical explanation is provided. Further understanding of the underlying psychological processes involved in children's learning might help teachers to utilize CASE techniques for the benefit of a greater population of children. The theoretical model of motivational style illuminates CASE findings and provides a missing theoretical framework which helps to explain them. (Autorenreferat).
Erfasst vonLehrstuhl Didaktik der Physik, Ludwig-Maximilians-Universität München
Update1997_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: