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Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
The education policy of Conservative governments in Britain since 1979 is sometimes said to be contradictory. It purports to empower the consumer, but legislation has given the lie to this, vesting ever greater powers in central government... In short, education policy contains mixed messages, or contradictions. But these contradictions to some extent express the tensions which have become apparent in an age of transition: that between the modern and the postmodern, or between Fordist and "disorganised" forms of capitalism. A new mode of regulation is being established within the agencies of the welfare state. It reveals an isomophoric structure - at the level of the pupil, the teacher, the parent and the school - whose purpose is the management of consent, and whose justification appeals to the culture of consumption. The analysis is illustrated mainly with reference to Scotland. (DIPF/Abstract übernommen)
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0007-1005
Hartley, David: Mixed messages in education policy: sign of the times? 1994.
2312415
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