Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMintrop, Heinrich; Weiler, Hans N.
TitelThe relationship between educational policy and practice.
The reconstitution of the college-preparatory Gymnasium in East Germany.
QuelleIn: Harvard educational review, 64 (1994) 3, S. 247-277Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 62
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0017-8055
SchlagwörterEinstellung (Psy); Brandenburg; Curriculum; Deutschland; Gymnasium; Lehrer; Polytechnischer Unterricht; Schüler; Schulreform; Thüringen; Schulreform; Reform; Leistung; Polytechnische Schule; Gymnasium; Polytechnische Schule; Lehrer; Schüler; Schülerleistung; Curriculum; Polytechnischer Unterricht; Geschichte (Histor); Deutsche Integration; Leistung; Reform; Brandenburg; Deutschland; Deutschland-DDR; Thüringen
AbstractIn this article the authors examine how the recent unification of Germany has affected schools in two states in the former East Germany. Through the voices of administrators and teachers working in ... Gymnasien (high schools), they describe the curricular and structural changes occurring within secondary schools. Among others the authors explore the central issue of tracking in a European context under conditions of rapid institutional restructuring and cultural reorientation. The authors' initial research suggests that tracking, in addition to being an equity issue, is also a practical, social and vocational concern. At a more general level it is concluded that because disjunctures remain between state-mandated reforms and teachers' perceptions of the goals of education, only partial implementation of a unifying school system has been possible. (DIPF/Abstract uebernommen).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Harvard educational review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: