Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKivinen, Osmo; Rinne, Risto
TitelThe thirst for learning, or protecting one's niche?
The shaping of teacher training in Finland during the 19th and 20th centuries.
QuelleIn: British journal of sociology of education, 15 (1994) 4, S. 515-527Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 49
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0142-5692
SchlagwörterPrimarbereich; Lehrer; Lehrerausbildung; Lehrerseminar; Geschichte (Histor); Professionalisierung; Ausbildungsstätte; Hochschule; Pädagogische Hochschule; Finnland
AbstractMore and more occupational groups have distanced themselves from the learning-on-the-job tradition in favour of a professional graduate training of many years' duration. The article examines the historical development of teacher training in Finland against the context of the professionalization tendencies. This examination is focused on teacher training in Finland from its origins in the 1860s to the present day, and explores the perspective of professionalization theory, before studying in greater detail the historical evolution of teacher training in Finland, with especial reference to academic drift. Also the present state of teacher training in Finland, and its future prospects, is analyzed. (DIPF/Abstract uebernommen).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "British journal of sociology of education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: