Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEisemon, Thomas O.; Salmi, Jamil
TitelAfrican universities and the state.
Prospects for reform in Senegal and Uganda.
QuelleIn: Higher education, 25 (1993) 2, S. 151-168Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 23
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1560; 1573-174X
DOI10.1007/BF01384746
SchlagwörterAutonomie; Autonomie; Planung; Senegal; Staat; Uganda; Hochschule; Hochschulpolitik; Internationaler Vergleich; Studentenzahl; Planung; Staat; Finanzen; Hochschulpolitik; Studentenzahl; Subventionierung; Hochschule; Internationaler Vergleich; Senegal; Uganda
AbstractUganda's Makerere University and the University of Dakar in Senegal were for many years after independence among Africa's premier universities. Today, their facilities have visibly deteriorated and the quality of instruction the institutions provide is seriously threatened - the consequence of political and economic turmoil combined with persistent underfunding... The governments of Senegal and Uganda are being encouraged by donors to undertake reforms to revitalize the university sector. However, it will not be possible to reform financing of public higher education, or to carry out many other reforms, unless the universities have more administrative and financial autonomy... The policy implications for Senegal and Uganda are very different. In Senegal, measures to increase autonomy must be articulated with a larger role for the state in regulating the flow of students to university, rationalizing the programs of different institutions and restricting students' eligibility for support. In Uganda, there is need for greater government co-ordination of public and private investments in higher education and significant devolution of control of public universities. (DIPF/Abstract uebernommen).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update1996_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: