Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGruno, Jennifer; Gibbons, Sandra L.
TitelUsing discussion to inform action.
Formative research on nature-based physical activity as a means of fostering relatedness for girls in physical and health education.
Gefälligkeitsübersetzung: Diskussion handlungsleitend nutzen. Formative Forschung zu naturbasierter Bewegung als Mittel zur Förderung der Verbundenheit von Mädchen in der Sport- und Gesundheitserziehung.
QuelleIn: European physical education review, 27 (2021) 4, S. 743-760Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1356-336X; 1741-2749
DOI10.1177/1356336X21991181
SchlagwörterForschung; Selbstbestimmung; Forschung; Gesundheit; Mädchen; Schulsport; Sportunterricht; Unterrichtsmethode; Sportpädagogik; Unterrichtsforschung; Selbstbestimmung; Fächerübergreifender Unterricht; Gesundheitsförderung; Unterrichtsforschung; Unterrichtsmethode; Fächerübergreifender Unterricht; Gesundheit; Gesundheitsförderung; Bewegungsaktivität; Schulsport; Sportpädagogik; Sportunterricht; Mädchen
AbstractThe long-standing challenges and issues associated with girls' disengagement from secondary school physical and health education (PHE) are serious and well documented. This disengagement has provided the incentive for the examination of alternative strategies to facilitate girls' engagement in PHE. This paper discusses the first phase in a formative research process designed to develop a resource manual to help teachers utilize nature-based physical activity (NBPA) as a means of fostering relatedness for girls in PHE. Participating teachers collaborated and generated specific NBPA ideas and pedagogical strategies during an all-day planning session. Four focus groups with the teachers (N = 20) were used to identify ways to develop NBPA interventions. Five broad topics are reported: (a) defining NBPAs, (b) specific NBPAs to use in PHE, (b) how NBPA can foster relatedness, (d) how NBPA in PHE differs from outdoor education, and (e) barriers to implementing NBPA in PHE. This paper emphasizes the valuable contribution of formative research to the integrity and fidelity of an intervention as well as to quality practice in the implementation of theory-based PHE initiatives. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European physical education review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: