Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inXu, Shuqin
TitelThe legitimization of textbook reform.
Strategies and challenges in China.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 53 (2021) 6, S. 749-764Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272; 1366-5839
DOI10.1080/00220272.2021.1925745
SchlagwörterAutorität; Autorität; China; Schulbuch; Curriculumentwicklung; Reform; Curriculumentwicklung; Schulbuch; Reform; China
AbstractThis study employs textbooks and legitimacy theories to examine the complexity of legitimizing China's textbook reform, planned since 2012, for three ideologically-laden subjects (Chinese language, History, and Morality and Law). Specifically, it explores why, to whom, and how China's Ministry of Education legitimized this textbook reform, which conflicted with previous textbook policy and official knowledge but echoed changes of governance during President Xi Jinping's terms. These questions were answered with a documentary analysis drawing on public primary and secondary resources. The study argues that the textbook reform was more for political than educational purposes. Specifically, to justify these changes, the Ministry addressed concerns about textbook quality to gain public acceptance and showed political correctness to seek Xi's endorsement. However, the Ministry used coercion to subordinate the former to the latter when promoting and implementing new textbooks highlighting Xi's vision for and views on China's development. This suggests that displaying political loyalty and correctness trumps public accountability in China's governance and education.
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: