Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKerres, Michael; Buntins, Katja
TitelRecommender in AI-enhanced learning.
An assessment from the perspective of instructional design.
QuelleIn: Open education studies, 2 (2020) 1, S. 101-111
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
ZusatzinformationForschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2544-7831
DOI10.1515/edu-2020-0119
SchlagwörterSoziale Interaktion; Digitale Medien; Digitale Revolution; Künstliche Intelligenz; Künstliche Intelligenz; Lernen; Computerunterstützter Unterricht; Digitalisierung; Lernerfahrung; E-Learning; Lernbedingungen; Lernberatung; Lernen; Lernerfahrung; Computerunterstützter Unterricht; Lernmaterial; Technologieunterstütztes Lernen; Digitalisierung; E-Learning; Digitale Revolution; Lernangebot; Lernberater
AbstractAs tools for AI-enhanced human learning, recommender systems support learners in finding materials and sequencing learning paths. The paper explores how these recommenders improve the learning experience from a perspective of instructional design. It analyzes mechanisms underlying current recommender systems, and it derives concrete examples of how they operate: Recommenders are either expert-, criteria-, behavior-, or profile-based or rely on social comparisons. To verify this classification of five different mechanisms, we analyze a set of current publications on recommenders and find all the identified mechanisms with profile-based approaches as the most common. Social recommenders, though highly attractive in other sectors, reveal some drawbacks in the context of learning. In comparison, expert-based recommendations are easy to implement and often stand out as simple but effective ways for suggesting learning materials and learning paths to learners. They can be combined with other approaches based on social comparisons and individual profiles. The paper points out challenges in studying recommenders for learning and provides suggestions for future research. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Open education studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: