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Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHilgenheger, Norbert
TitelJohann Friedrich Herbarts Abc der Anschauung als Richtschnur der mathematischen Elementarerziehung.
Paralleltitel: Johann Friedrich Herbart's ABC of sense-perception as a guideline to elementary instruction in mathematics.
QuelleIn: Vierteljahrsschrift für wissenschaftliche Pädagogik, 97 (2021) 3, S. 337-355Infoseite zur Zeitschrift
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BeigabenIllustration
Sprachedeutsch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2589-0581
SchlagwörterHistorische Pädagogik; Bildungsgeschichte; Anschauung; Anschauung; Kind; Mathematikunterricht; Reform; Übung; Kind; Elementarunterricht; Übung; Geometrieunterricht; Mathematikunterricht; Reform; Herbart, Johann Friedrich
AbstractThe programmatic key-term of an "ABC of sense-perception" (Herbart 1896) can be traced back to Johann Heinrich Pestalozzi. Johann Friedrich Herbart recurs to Pestalozzi's idea though he develops it in a different way. He conceives an algorithm which, in terms of its function, can indeed be compared to the alphabet of a written language. Is it possible though to train viewing, i.e. the perception of natural phenomena, in the same way as writing and reading are traditionally taught? (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/1
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