Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/insimenc, Marjan
TitelEducation reform and the normalisation of private education in Slovenia.
Paralleltitel: Solska reforma in normalizacija zasebnega solstva v Sloveniji.
QuelleIn: CEPS journal, 11 (2021) 2, S. 125-143Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2232-2647
DOI10.26529/cepsj.1098
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-227999
SchlagwörterBildungspolitik; Bildungsreform; Gesetzgebung; Bildungssystem; Slowenien; Bildungssystem; Bildungspolitik; Bildungsreform; Privatschule; Privatschule; Geschichte (Histor); Gesetzgebung; Slowenien
AbstractThis article examines the long-term effects of the regulation of private education adopted in the course of the education reform in 1996 and the sustainability of the guiding principles that served as the starting point for this regulation. It reviews the guiding principles of the introduction of private education, the goals of the reform laid down in the White Paper in 1995 and the regulations introduced on the basis of these tenets. It follows up on the 'life' of the legal solutions and the history of (attempted) amendments of the legislation, which generally start in the Slovenian Parliament and then proceed all the way to the Constitutional Court. The article also examines the effects of the adopted regulation: how the private education sector has established itself and what kind of relationship it has developed vis-a-vis public education. The second part of the article explores certain developments in the field of education in Slovenia and on the global scale, using them as the basis for assessing the sustainability of the goals that guided the education reform. The thesis proposed by the article is that it is the normalisation of private education in Slovenia should be considered the main achievement of the education reform. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "CEPS journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: