Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSobanova, Petra; Jiroutova, Jana
TitelConnecting art education learning tasks with the artistic field: the factor of quality in art lessons.
Paralleltitel: Povezovanje likovnih nalog z likovnim podrocjem: dejavnik kakovosti pri pouku likovne vzgoje.
QuelleIn: CEPS journal, 10 (2020) 4, S. 33-54Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2232-2647
DOI10.26529/cepsj.924
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-216533
SchlagwörterKreativität; Lehrer; Schüler; Reflexives Lernen; Didaktik; Curriculum; Unterrichtsmethode; Kunst; Kunstunterricht; Qualität; Theorie; Wertermittlung; Bourdieu, Pierre; Tschechische Republik
AbstractThis theoretical study deals with interconnecting learning tasks of art education with the parent discipline of art education (that is, with the artistic field as defined by Pierre Bourdieu, 1996), while reflecting on the quality of art lessons in the Czech Republic. The authors draw on current theoretical and empirical research of quality that identifies individual quality factors. The most salient factors are the connection with the artistic field and the resulting ability of conceptual integration, together with curricular normativity, the intentional work of the teacher with educational content, characteristics of teaching such as the support of divergence, creative approaches, associativity, imagination, reflection, searching for intersections between pupils' experience and the content of the subject, etc. The text also emphasises the fact that judgement on the quality of learning tasks should be based only on ontological-didactic and psychological-didactic aspects. The former relate to the cultural and artistic context of learning tasks, that is, the current values in the field of visual culture and the artistic field, while the latter consider the personal characteristics of each and every pupil. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2021/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "CEPS journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: