Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLozano Parra, Saro; Bakker, Cok; Liere, Lucien van
TitelPracticing democracy in the playground.
Turning political conflict into educational friction.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 53 (2021) 1, S. 32-46Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272; 1366-5839
DOI10.1080/00220272.2020.1838615
SchlagwörterKonflikt; Subjektivität; Demokratie; Konflikt; Spielplatz; Subjektivität; Demokratie; Spielplatz
AbstractResearch shows that teachers and educators struggle to act when conflict appears in the classroom. This article argues that (political) conflict should not be avoided or eradicated. Teachers should enable conflict and attend to their pupils in the process, in order to enable further understanding of each other and their differences, as part of living together in a plural and diverse society. Scholars and educators often take a deliberative approach to citizen education by focusing on problem solving and consensus seeking. This article explores how conflict can be educational if we accept that antagonisms are inherent parts of human relations. The aim of this paper is not to propose moral boundaries to conflicts. Instead, it wants to contribute to a shift from teaching citizenship as conflict-free space towards learning democracy, in which educational conflict, or friction, is seen as an important part of the political education of pupils. This paper uses democratic theory, narrative theory, and the cultural-historical theory of play as described by Dutch historian Johan Huizinga, to construct analytical tools to further understand conflict in the classroom.
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2021/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: