Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKaufmann, Liane; von Aster, Michael; Göbel, Silke M.; Marksteiner, Josef; Klein, Elise
TitelDevelopmental dyscalculia in adults.
Current issues and open questions for future research.
QuelleIn: Lernen und Lernstörungen, 9 (2020) 2, S. 126-137Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2235-0977; 2235-0985
DOI10.1024/2235-0977/a000294
SchlagwörterKognition; Kognition; Rechenschwäche; Lernschwierigkeit; Mathematische Kompetenz; Rechenschwäche; Zahlenverständnis
AbstractDevelopmental dyscalculia (DD) is a chronic condition that poses not only a barrier to employment and socio-emotional wellbeing but that also persists into adulthood. Thus, understanding the neuro-cognitive foundations of DD is relevant for both children and adults with DD. However, so far the vast majority of scientific research endeavours has been dedicated to the study of DD in children only. Consequently, our current understanding of DD in adulthood is rather patchy. The main aim of the present review is to summarize the scientific findings on DD in adults by focusing on its cognitive manifestations and neural substrates in adults. For instance, research on DD in adulthood suggests that - beyond an outstanding deficiency in number processing - the processing of non-numerical magnitudes and domain-general skills seem to be also impaired in adults suffering from persistent DD. A secondary aim of this review is to delineate future lines of research that will provide us with a more elaborate understanding of the neurocognitive underpinnings of DD in adults (thus fostering the development of sensitive diagnostic marker tasks), and to formulate potential intervention areas targeting deficiencies frequently characterizing DD in adults. (ZPID).
Erfasst vonLeibniz-Institut für Psychologie, Trier
Update2020/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Lernen und Lernstörungen" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: